Nou, daar is ze dan hoor!

17 april 2009 - Foulain, Frankrijk

Internet is hier een redelijk probleem, dus ik durf niet zo vaak het kabeltje van het internet te vragen omdat ik die eigenlijk "leen" van een man die hier zijn pensioentje doorbrengt en die dat niet weet (het is wat ver om het even te melden maar ik vertel het hem straks wel). Die zit in het andere gebouw zich af te vragen waar de bliksem nu dan toch weer is ingeslagen. :-D En aangezien ik hier niet de enige ben die dat kabeltje wil gebruiken is die goede man elke dag wel een uur zijn internet kwijt.

Het is hier hartstikke mooi, lieve mensen (vooral die goede man is heel lief voor me), lekker eten, mooie wandelingen. Alleen het weer laat een beetje te wensen over. Maar dat schijnt beter te worden. Deze week was het hier behoorlijk druk voor tussen de vakanties door. We waren met zijn 12en, er was een cursus frans. Met heel gezellige mensen, maar die gaan morgen weer naar huis en zijn we over met 1 goede man, 2 eigenaren en 4 vrijwilligers. Daarna barst de meivakantie los, maar ik heb geen idee hoe druk het wordt, ik laat het maar een beetje over me heenkomen allemaal.

De 2e nacht ben ik ziek geworden, ik heb de halve nacht boven de wc gehangen en ook de volgende dag heb ik de hele dag in bed gelegen en boven de wc gehangen. Het lijkt wel een virus want meer gasten hadden het. Maar ze zijn nu ook het water aan het zuiveren voor de zekerheid. De dag erna wat geprobeerd te werken maar dat heb ik snel opgegeven. Toen was het lekker weer dus heb ik lekker gelezen in het zonnetje.

Ik ben nu bezig met de aardbeien lucht geven, dwz de aardbeiplantjes tussen de onkruidbossen terug vinden en dan zorgen dat ik die niet met het onkruid verwijder. Maar dat natuurlijk alleen met droog weer. Als het regent ben ik binnen bezig de vloer van de recreatiezaal op te knappen. Gister de vloer behandeld met amoniak en vandaag hebben we getest of de latex goed blijft zitten (wat wonder boven wonder nog best wil, het is goede latex!). Morgen mag ik met een roller aan een stok de vloer gaan verven :-). Leuk werkje. Verder willen ze hier de caravans groen geschildert hebben, ze hebben inmiddels dubbel glas en de latjes willen nog een likje verf. Kortom, genoeg schilderwerk!

Verder wandel ik veel met een aantal mensen, vooral als het donker is. Ik heb al 2 dassenburgten gezien en eergister hing de onweerbui recht boven ons, erg spannend allemaal. Vandaag gaan we misschien naar een vossenhol, maar het kan zijn dat het niet doorgaat omdat er kampvuur komt omdat de cursus mensen morgen weggaan. En misschien ben ik wel te laat voor de wandeling en zijn ze al weg. Morgen ga ik met een groep vrijwilligers naar een ruine van een huis dat een aantal van hun misschien willen kopen.

Ik het begin van de week voelde ik me behoorlijk verloren en vreemd zo zonder Rupert en mijn gewone leventje. En zeker door die dag ziek heeft het "aarden" wel een tijdje geduurt. Maar "de goede man" en nog een paar anderen zijn heel fijn gezelschap en daan wandel ik ook mee. Als we dat niet doen zitten we knus bij elkaar zijn het verblijf van "de goede man" (weet Ruup al wie ik bedoel? :-P) en hebben we mooie gesprekken, veel lol en het voelt goed. Slapen gaat hier boven verwachting goed. Ik had verwacht dat ik Ruup en de poessies enorm zou missen en zou piekeren enzo. Maar met al die wandelingen 's avonds slaap ik als ik mijn kussen ruik. Geweldig!

De begeleiding is door de trage start ook wat traag op gang gekomen. Gelukkig gaat de workshop volgende week niet door dus blijft de coach thuis en gaan we gewoon rustig verder. Morgen beginnen we voor het eggie.

Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes, mailtjes, smsjes, enz! En vooral Frida voor haar fantastische idee. Heel fijn elke ochtend een kleine envelopje te vinden met een mooie spreuk of een kadootje.

Ik ga nog wat foto's plaatsen en dan laat ik de internet aansluiting weer voor "de goede man"...

Heel veel liefs!!!!!

1. Mara:
    17 april 2009
    Wat leuk, een berichtje vandaag van jou en dat terwijl ik juist vanmiddag dacht...hoe zou het met onze reiziger gaan?
    Fijn dat het allemaal mee valt en wat een mooie omgeving heb je daar zeg!
    Gaat al hard hè, je bent het eerste weekie al weer zo goed als door.
    Wens je een top tijd daar en toch leuk dat je de gelegenheid had om even te bloggen.

Greetzzzz
  2. Marjolein:
    17 april 2009
    Jeetje ziek wat vervelend maar nu weer beter.
    Zijn de franse aarbeien anders dan de Neder
    landse ? Go klinkt goed wandelingen en dan
    slapen ja lekker toch.
    Zo te lezen ben je lekker bezig. geniet ervan.

Groetjes van Benni en Marjolein.
  3. Charlotte:
    17 april 2009
    Hey! Mama had Rupert vandaag gebeld, dus ik hoorde al dat je ziek was, vervelend hoor!
    Leuk om alles te lezen en de foto's te zien!
    Hier alles ok. Maandag examen. Met tante Bep gaat het niet zo goed, maar dat heb je denk ik al gehoord.
    Succes met schilderen en alles!
    xxx
  4. Monique:
    18 april 2009
    Oe niet fijn de tweede dag al ziek worden, maar je "leest" weer aan de beterende hand en dat is dan wel weer fijn om te lezen.

Geluukig ook fijne mensen daar zo te lezen, dus vanaf nu na het ziek zijn kan het alleen maar fijner worden.

Ik blijf je zeker volgen, want hoewel ik nog nimmer een reisblog van iemand had gelezen, vindt ik het nu al leuk om mee te mogen lezen. Ik zie je als beelddenkster die ik ben namelijk al helemaal staan tussen die aardbeien plantjes hihi.

Liefs Monique
  5. Moon:
    18 april 2009
    Dat klinkt goed zeg! Boven verwachting zelfs. Ondanks ziekte nu toch al een beetje gesetteld zo te horen. Ben echt blij dat te horen dat het zo gaat en ik hoop dat het ook ze blijft. Gaat helemaal goed komen daar met jou ;-)
    Nog even en dan zal daar de lente ook wel helemaal losbarsten. Dan kan het helemaal niet meer stuk. Lekker bezig zijn, lekker buiten zijn, helemaal goed voor je.

Hou je taai en een dikke knuff, Moon
  6. fri:
    18 april 2009
    Dat maakt een slapeloze nacht nog een beetje aangenaam...

Leuk om even wat van je te horen! Wel jammer dat je ziek bent geworden, maar gelukkig gaat het weer beter met je en nóg beter is; je slaapt heerlijk daar! Grappig om al die kadootjes terug te zien op een foto :)

Qua weer hebben wij wat meer mazzel gehad hoor; zomerse temperaturen, heerlijk op het tuinstoeltje buiten in het zonnetje. Het kon bijna niet beter. Mijn slapen is echt dodelijk vermoeiend op moment. Uitputtend en frustrerend.. tot huilbuien aan toe; gaat lekker dus.

Ik ga het zo maar eens proberen, want ik ben wel moe, daar ligt het niet aan.

Geniet ze lekker, wees lief voor de goede man en ik stuur wat lekker weer die kant op!

Dikke knuf en kus!
    Fri
  7. matthieu:
    Hie hai,
    Jammer dat je de wc inmiddels zo goed kent. Verder lijkt de tijd te vliegen. Da`s toch mooi. Anders zit je maar niets te doen en heimwee te hebben.
    Veel plezier!
    MB
  8. sacha:
    Hee Bar!
    Wat ziet het er daar mooi uit!
    Wel ff balen vh ziek zijn, maar de rest klinkt super.
    Geniet ervan.
    Groetjes
  9. Sterre:
    Hee lieve Bar,

Klinkt alsof je al goed op weg bent, je klinkt sterk hoor! Je bent zo dapper, ik vind het geweldig! Ik neem vanavond je man op sleeptouw, ik zal goed op hem passen hoor, en hij hoeft niet te rijden want is met de trein ;) Zoals we in mijn vak altijd zeggen: toitoitoi! (voelt toch een beetje toepasselijk ofzo)
    Heel veel liefs,
    Sterre
  10. Rupert:
    He lieve

Blij dat het bij jo zo goed gaat. Ik slaap slecht al liggen de poesjes naast me, Maar ik geniet heel erg vanh et feit dat jij het zo heerlijk hebt daar. Heb je het er al over gehad of je eventueel langer kan blijven??.
    Nou doe rustig aan.

Spreek je morgen weer.

Knufveel van ons.
  11. Annemieke:
    Hey Barbara,

wat een mooie foto's! Jammer dat je ziek begonnen bent, maar gelukkig gaat het al wat beter.. Fijn dat het klikt met je collega's en dat jullie zoveel samen doen. Ik mis je wel hoor, nu wandel ik veel minder. Veel plezier,

Annemieke
  12. Joost:
    Hey Bar,

Nou, ik kan de rest gaan napraten, of ik maak er wat anders van..
    Bij ons is het weer raak, blijkbaar hebben de schilders van het balkon de troep op ons balkon (oud papier)voor iemand anders zijn deur neergesmeten, en nu kwam daar de politie aan de deur... Grappig dat wij daar nooit mee te maken kregen... maar we gaan het maar even wegstoppen....
    In iedere dag zit wel een stukje om te leren, een stukje om te rusten en een stukje om je te ergeren... soms zijn de stukjes groot, soms klein... Zodoende leert men en groeit men.
    Hopelijk blijven je wandelingetjes en werkjes en dingetjes leuk en opbeurend, so far it sound good!
    Nou, veel sterkte verder dus, ook voor Ruup, de arme man...
    *knuff*
    Joost en Jacqie
  13. Lidy:
    19 april 2009
    Fijn,dat je weer bent opgeknapt.
    En als ik je zo lees komt het met aarden ook wel goed!
    Spannend lijkt me, die nachtwandelingen!
    En mooie foto's inderdaad!
    Fijne tijd nog verder en ik blijf je volgen!

Liefs en knuffel,
    Lidy
  14. erika:
    19 april 2009
    Oh wat voelt dit fijn aanm ik zit te genieten van je verhalen, moest nog even aan je denken vandaag! In limburg, waar ik dit weekend even was.

Jammer dat je ziek bent geworden, das wel even minder, maar wel enorm goed dat je het hebt doorstaan.

Het klinkt heerlijk, wandelingen in het donker zijn zo lekker. De natuur de daswallen. De natuur in dat helpt zo lekker om te aarden.
    Ik moet snel met de teentjes het zand in, de winter maakt me ontaard.

Je voelt goed aan zeg en wat gaaf van Fri das een enorm mooi kado! Ik vind het een goed idee zeg!!!!!

Meissie geniet, aard, bloei lekker in de lente!

En dan geniet ik mee vanaf de bank!

Liefs en knuf Erika
  15. Charlotte:
    19 april 2009
    Ik dacht al, hoe gaat het met Barbara? Maar goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! Jammer dat je ziek geworden was alleen. Ik hoop voor je dat het beter weer wordt, hier is het al lekker weer in ieder geval. Vrijdag ga ik op vakantie, dus dan zal je weinig reacties van mij lezen denk ik. Ik wens je nog een goede vakantie in ieder geval!

Veel liefs, Charlotte