Nog 1 nachtje!

26 augustus 2010 - Thiëtry, Frankrijk

Om precies te zijn nog 14 uur en 20 minuten (toen ik begon met schrijven natuurlijk), we vertrekken om half 10. Als het goed is rijden we dan hier vandaan richting Nederland. Ik wordt afgezet op station Eindhoven met al mijn bagage en dan hoop ik dat Ruup daar al is, want ik zie het niet zitten te wachten met al mijn spullen midden voor het station. Maar Hans heeft gelukkig al gezegd dat we dan wel wat gaan drinken ergens. Maar Ruup is gewoon op tijd!

Vanmiddag alles in de auto gestopt, man dat past nét! En Hans heeft een gygantische Renault Megane (geloof ik), maar in ons Marbellaatje past echt meer hoor! Ik heb nu al minder dan op de heenweg, 2 matjes, een onderzeil van isolatiemateriaal, de tent, een koelbox en een lading kleren zijn al thuis of hoeven niet mee en dat zijn best ruimte rovende spullen. Ik verbaas me er gewoon over! Hans was ervan overtuigd dat het zou passen (want wat in een Marbella past... nou, hij is er op terug gekomen net!), nou ik moet met mijn voeten op mijn kussen de hele reis ben ik bang! Nou ja, ik vind dat ook eigenlijk wel lekker... Als Hannes nog maar past!!

Ik kan het niet geloven dat ik morgen om deze tijd waarschijnlijk met een rooie kater op schoot, een kat op de leuning en een langharig tuig naast me op de bank hang luisterent naar een mooi balkanplaatje. Of misschien ben ik wel op strand, als het weer wat beter is! Maar ik ga over 24 uur wel straks in bad! En daarna lekker in mijn eigenste bedje, hmmmm! Het is zo onvoorstelbaar anders dan hier. 5 maanden geleden was dat gewoon en had ik geen idee waar ik aan begon. Vollop met de voorbereidingen bezig, over 2 weken zou ik vertrekken. Morgen is dat allemaal voorbij en hoewel me dat treurig maakt ben ik zo blij met de ervaring! En zelfs nu ik er op terugkijk lijkt het niet echt te zijn gebeurd. Maar ik kan gelukkig altijd terugkomen en dat ga ik, of wij, ook zeker doen! Al die bijzondere mensen die ik heb leren kennen, waaronder mezelf!

Morgen weer naar huis, waar het nooit meer zo zal zijn als toen ik vertrok, dat is zeker! Maar daarom ging ik ook weg, ik wilde verandering. Nou dat heb ik gekregen! Ik heb lang genoeg in die donkere, warme poel gelegen, en dat was heel fijn maar nu is het tijd voor een fris helder beekje. En dan wel met de stroom mee natuurlijk. Om te beginnen (als ik niet meer wegga, want er zijn nog plannen) ga ik in 2 maanden mijn rijbewijs halen. Dat lijkt me een leuk project om te beginnen. Verder heb ik een reïntegratieburo gemaild, ik wil hulp bij het uitvinden van hoe ik "wat ik wil" tot iets bruikbaars kan maken om mee te werken. Ik hoop snel aan de slag te kunnen met mijn plannen. Verder ga ik een kamer in huis verbouwen tot mijn eigen plekje. Ik heb gemerkt dat ik dat enorm fijn vind zo in mijn tentje. En hier is het misschien wat overdone geweest zonder een keuze andere mensen te zien, maar ik merk echt dat de mogenlijkheid me terug te trekken in een ruimte die echt van mij is me enorm goed doet. Ik heb al tekeningen van hoe ik het wil, ik heb er helemaal zin in! Oh ja, en dan ga ik natuurlijk ook weer in de duinen werken, dat veranderd voorlopig niet. Verder wil ik in beweging blijven, niet meer de hele dag achter de pc. Paddestoelen zoeken, jam maken, taarten bakken, mijn naaimachine eindelijk eens leren kennen evenals mijn emaileeroventje, de vesten (af)haken die ik me heb voorgenomen te maken, het huis verder opknappen, de hond opvoeden komend jaar. Maar ook weer een maand vertrekken in de lente, ik zie wel waarheen, als het maar natuur is. Ik heb de natuur nu 2 jaar achter elkaar wakker zien worden en ik vind het echt iets toevoegen aan mijn leven, ik vind het dus heel belangrijk daar naar te blijven luisteren want in huis krijg ik dat helemaal niet mee...

Nou ik kan nog wel 100.000 dingen zeggen, maar misschien is tot snel wel gewoon het beste.