13 dagen voor vertrek

30 maart 2009 - Bergen Nh, Nederland

Tot nu toe had ik wel zenuwen voor vertrek, maar sinds vanochtend kan ik aan niks anders meer denken dan aan Frankrijk. Ik dacht dat ik nog 2 weekenden zou hebben met Ruup samen, maar dat blijkt er ineens nog maar 1 te zijn (ik blijf me vertellen)! En hoewel het nog 13 dagen duurt voor ik vertrek ben ik maar vast begonnen met uitzoeken welke kleren ik misschien meewil zodat ik bij het inpakken tenminste niet tussen 6 hopen kleren zit en geen idee heb van wat ik nou wel of niet meewil. Ook ben ik aan het wassen geslagen zodat ik niet met natte kleren zit als ik inpak, ik heb namelijk altijd nog wel een kledingstuk dat op het laatste moment toch echt meemoet!

Verder wil ik ook nog het een en ander gedaan hebben voor ik wegga. We hebben bijvoorbeeld een autoradio gekocht omdat muziek wel heel fijn is als Ruup in zijn eentje naar Frankrijk gaat de laatste week. Ik ben vorige week bezig geweest hem in de auto te zetten maar hij kreeg geen stroom. Gelukkig wilde de vriend van Fri er wel even naar kijken en hij doet het nu. Alleen heb ik het hele console waar de radio in hoort eruit gehaald omdat ik er anders niet bij kon. Nu hangt dus alles los, en dat wil ik wel nog even netjes hebben voor Rupert. Ook wil ik een nachtlampje maken voor daar. We hebben een zonne energie tuinlamp gekocht bij de Ikea zaterdag en ik wil daar graag een leuk bruikbaar lampje van flansen voor als ik 's avonds van het hoofdgebouw naar het vrijwilligersverblijf wil. En voor als ik niet kan slapen 's nachts natuurlijk... De laptop is al helemaal klaar voor vertrek. Ik heb de Canonsoftware geinstalleerd, dus nu kan ik foto's uploaden en hier plaatsen. Ik heb er muziekjes op gezet voor als ik even afleiding wil. Ik hoop dus alleen wel dat ik bereik heb in het hoofdgebouw, maar anders heb ik nog mooie muziek, dan is de laptop niet helemaal voor niks mee.

En het idee dat ik daar toch echt heenga zonder Ruup dringt nog meer door. Ook bij Ruup zelf trouwens. De zin om te gaan begint soms echt plaats te maken voor lichte paniek! Maar ik laat me echt niet kennen, als ik de paniek laat winnen en niet ga krijg ik daar zo veel spijt van! Alleen zal ik de knuffels van Grover de hele dag wel heel erg gaan missen! En het gespin van Jet en het lekker tegen haar wakker worden 's ochtends zal ik ook ontzettend missen!!

Maar daar tegenover staat wel dat ik wakker word met een concert van vogels, frisse ochtendlucht, ik ben meteen buiten. Ik hoef me niet druk te maken over wat ik 's avonds weer eet, die rekening die ik vergeet, de kattenbak die weer vies is... Even lekker helemaal niks, alleen daar werken, wandelen en genieten!

1. fri:
    30 maart 2009
    Haha.. ik zie nog dat gezicht van Roy voor me, afgelopen zaterdag.. Hij vond het wel een bijzondere constructie.
    Met elke dag die dichterbij gaat komen, zul je het een beetje lastiger vinden om te gaan. Dat is ook heel normaal volgens mij. Maar inderdaad; al die vogels, natuur, even geen kattenbakken, niet nadenken over de rekeningen. Ik zou bijna mee willen gaan. Even helemaal weg.

Het komt goed, het komt goed!

Knuf!
  2. Efje:
    30 maart 2009
    Kant ehhh kalmte kan je redden! ;)
  3. erika:
    30 maart 2009
    he het gaat je helemaal goed af, de wereld zal blijven draaien en niet vergaan, alleen is het mss even wennen, maar denk wel goed voor je om uit te vinden hoeveel dingen je alleen kunt doen, want tja jij bent toch degene met wie je echt je hele leven deelt, dan is het prettig als je op jezelf kunt vertrouwen en bouwen.

Ik weet zeker dat het goedkomt!!

en waarvoor je je laptop natuurlijk ook meeneemt is het schrijven van je belevenissen toch, ook al kun je ze niet meteen online zetten mss, in word opslaan is toch wel handig!?

Nou ja spannend het is bijna zo ver en voor je het weet ben je alweer thuis.
    Ben nog steeds verbijsterd over mijn halfjaartje dublin en het voorbijvliegen ervan.

meissie blijf ademhalen, en alles wat je vergeet kun je vast wel aanschaffen aldaar. en alles wat je niet hebt gedaan voor je vertrek loopt neit weg
  4. Lidy:
    30 maart 2009
    IK kan me voorstellen,dat je er nu wel tegen op gaat zien,nu het dichterbij komt.
    Maar je weet waarvoor je het doet en als je er bent al helemaal.
    Je zult zien,dat de tijd vliegt en voor je het weet voegt Rupert zich bij je en hebben jullie samen nog een tijdje de ervaring van daar zijn!
    Knuffels!
  5. Mara:
    31 maart 2009
    Behalve je eigen muziek luisteren kun je natuurlijk (mocht je geen internet bereik hebben daar) gewoon een blog op je lappie bijhouden ;-) Kun je dat later vanzelf nog ergens plaatsen en kan iedereen achteraf toch mee genieten.
    Tja, de tijd kan vliegen. Ik hoop voor jou dat het niet te hard om vliegt die tijd in Frankrijk zodat je volop kan genieten.
  6. Agi:
    31 maart 2009
    Hmm, 13 dagen is toch nog best bijna twee weken ;)
    Nog 1 keer hopsen en dan...... Maar hoe ver je ook bent, we zijn altijd in de buurt!
  7. Annemieke:
    4 april 2009
    Hey Bar,

ik kan me voorstellen dat je nu een paniekgevoel over je heen krijgt. Maar als je er eenmaal bent, zal het vast van je afvallen. Dan ben je op zo'n mooie plek met leuke mensen en heb je heel veel goede dingen in het vooruitzicht en last but not least komt Rupert ook nog een week!