Nog 1 maand...

12 maart 2009 - Bergen Nh, Nederland

Ik voel me een beetje kleintjes tussen al die grote reizigers. Ik ga maar 1 maandje naar Frankrijk, terwijl anderen hier een wereldreis aan het maken zijn. Maar ja, je moet ergens beginnen he?

Ik ga 12 april 3 weken vrijwilligerswerk doen op een vakantieterrein in Frankrijk, Champagne. De werkzaamheden bestaan uit huishoudelijk werk, kamermeisje in de kamers voor gasten, koken, boodschappen doen, tuinieren, klussen, schilderen, terrein onderhoud. Misschien het helpen met workshops die gegeven worden zoals fossielen zoeken, wandelen, plantjes bekijken, creatieve workshops. Ik werk de eerste en de derde week 4 uur per dag 6 dagen per week, en de tweede week werk ik 7 uur per dag 6 dagen per week. De reden dat ik de weken minder werk is omdat ik ook begeleid zal worden en gecoached. Dat gaat 1,5 uur duren voor 5 dagen in de week. Het klinkt als hard werken, maar in de praktijk valt dat allemaal best mee. Vorig jaar ben ik al een weekje geweest en heb toen fulltime gewerkt en toch kwam ik er totaal uitgerust vandaan!!

Voor mij is dit dus niet alleen letterlijk een reis, maar ook spiritueel en psychisch gaat het een behoorlijke reis worden.

Sinds ik samenwoon met Ruup ben ik eigenlijk nauwelijks meer alleen geweest, en als dat soms echt niet anders kon vond ik het verschrikkelijk! Nu ga ik 3 weken alleen weg en ik vind het doodeng!

De 4e week komt Ruup me ophalen en blijven we er lekker nog een weekje genieten van de rust en stilte. En van het werk dat ik verricht heb natuurlijk! We gaan dan lekker kamperen, want begin mei kan dat best daar.

1. Efje:
    Hee dodomutsmuppet,

I like blogs! :) Ik ben heel benieuwd hoe je het daar gaat hebben en ik ben heel jaloers op je, lekker weg, nieuwe dingen ontdekken. Ik snap dat je het eng vind, maar ik denk dat je het niet alleen moeilijk gaat vinden maar ook heeeeeeeeeel erg leuk en spannend! Ik ga je iig volgen,

Groetsels,

Floor
  2. Barbara:
    Wauw, mijn eerste reactie!! :D

Ja, de zin er te werken en te wonen en het verlangen daar wat meer rust te vinden heeft duidelijk wel de overhand inmiddels. Dat was vorige maand nog heel anders :p
    Toen vroeg ik me nog af wat ik mezelf in goedsnaam aan het aandoen was 8)
  3. Mara:
    12 maart 2009
    Ja, tuurlijk wil ik je volgen. Ben reuze benieuwd hoe 't je daar vergaat! Spannend hoor. Lijkt me aan de ene kant heel gaaf lekker weer eens iets voor jezelf doen en dan niet een dag, maar gewoon een maandje. Aan de andere kant doooood eng. Zo'n tijd zonder je mannetje...pffff niet niks.

Greetz
  4. fri:
    12 maart 2009
    Oh leuk, we kunnen je misschien wel volgen "en france". Gaaf! Dat ga ik dan ook zeker doen. Nog een maandje en dan is het zover, spannend en ongekend stoer. En een maand, is toch een maand en je doet het toch maar. Ik spreek/zie je voor die tijd nog wel natuurlijk!

Zet 'm op!
  5. Monique:
    13 maart 2009
    Zo je bent nog niet eens weg en het ziet er hier nu al heel knus en warm uit. Natuurlijk ga ik je volgen. Ben zelf dan wel geen vakantie/reis mens, maar vindt het heerlijk mee te genieten van de belevenissen van anderen, zeker als het niet alleen een vakantietje is, maar ook een soort van spirituele reis.

Heel veel plezier alvast ennuh...........hoop dat je slaagt voor fijne stappers.

Liefs Monique