Eerste mailcontact

2 februari 2010 - Bergen Nh, Nederland

Hallo H,

In augustus vorig jaar ben ik een ochtendje komen kijken ivm eventueel een paar maanden komen vrijwilligen.Ik vind het een geweldige plek en je werkwijze staat mij ook erg aan.Omdat ik maar 2 uurtjes op bezoek ben geweest heb ik nog wel een paar vragen.

- Om niet helemaal van de wereld afgesloten te zijn vind ik het belangrijk om toegang te hebben tot internet, is dit mogelijk?Zo ja, is het handig daar zelf een laptop voor mee te nemen, en zijn er kosten aan verbonden?Kan ik bellen en wat zijn daar de kosten voor?

- Hoe zit het met boodschappen, ik heb geen vervoer dus ben hierin afhankelijk van anderen.

- Je vertelde dat je als vrijwilliger gratis mee kunt doen aan workshops (ik neem aan degene van de Natuurlijke tijd zelf) maar op de site zie ik dat het 50% is, hoe zit dat?

- Ik wil graag ergens half april komen beginnen (als dit mogelijk is), hoe is het weer daar rond die tijd?

Vorig jaar april ben ik op Lothlorien geweest en daar kon het nog erg koud zijn, aangezien ik nu in een tent woon moet ik daar wel voorbereidingen voor gaan treffen.

Tot snel, Barbara.

Ik heb gratis toegang tot internet tussen 8 en 20 omdat hij daarna zelf zijn verbinding weer nodig heeft en het nogal traag wordt als iedereen Skypt en filmpjes bekijkt.

Ik mag gratis meedoen aan workshops die hij geeft, in overleg eventueel met die van derden. Ook gratis gebruik van gereedschap en materiaal. Ik weet niet of ik het goed begrepen heb, maar ik geloof dat ik zelf ook een workshop moet gaan geven, spannend!

Hij doet eens per week boodschappen, dan kan ik mee of lever een briefje in. En er zijn fietsen zodat ik naar de bakker kan 1,5 km verderop, of 7,5 km naar de supermarkt. Verder zijn er mensen die tussendoor nog wel eens gaan.

Over het weer is geen zinnig woord te zeggen, maar hij heeft dekens en kruiken, en als het echt te kous is kan ik binnen slapen.

dit was ons contact vandaag...

Gister twijfelde ik enorm, maar dat is zomaar verdwenen, wat gek!!

1. Charlotte:
    2 februari 2010
    Wat leuk voor je Barbara! Ik hoop dat je er een hele leuke en leerzame tijd hebt.
  2. Mara:
    2 februari 2010
    Foto's zien er heel erg mooi uit en de schrijver lijkt me een toffe peer! Hij's open en eerlijk zo lijkt het. Zoals ik het lees (maar misschien heb ik het mis) denk ik dat je het hier nog veel meer naar je zin zult hebben.
    Ik lees wel hoe het allemaal weer gaat lopen bij je.

Veel wijsheid toegewenst bij het maken van de juiste beslissing.

Liefs
  3. Daphne:
    2 februari 2010
    Dat klinkt heel goed en vriendelijk!
    Echt een plek om je op te verheugen :-)

Liefs, Daphne
  4. fri:
    2 februari 2010
    Tjee... en dan is het alweer bijna zover ;) Spannend, leuk, bijzonder!
  5. Annemieke:
    3 februari 2010
    Wat komt het alweer dichtbij. Op de site ziet het er goed uit. Ik vind het heel goed bij jou passen. Stoer dat je zo lang in een tent gaat verblijven.. Wat ben je ondernemend! Volgens mij is het dezelfde plek als waar ik een keer geweest ben en grenst het aan de achterkant van Ecolonie. Kun je daar in de winkel boodschappen doen: dat is lekker dichtbij.

Groetjes,
    Annemieke